Examen 8 de novembre



Hem posat la data d'examen:
Dimecres, 8 de novembre de 2017. Hora i lloc a la classe. 
Tema 7, meitat programa. De la pàgina 167 a la pàgina 181. Punts:
1. Viure legalment amb els altres.
2. Emocions socials i moralitat.
3. Normes morals i grups socials.

Com ho farem? Estudiant. Què estudiarem? 1. Llibre de text i teoria. 2. Ajut de la Filoxarxa; i 3 els apunts de classe, tres camins. Informació penjada al bloc.
Models de preguntes:
1.      Preguntes sobre l’eix de la història de la Filosofia. Algun autor i la seva teoria.

2.      Models d’exercicis:
2.1  Preguntes teòriques i d’enunciats dels que surten al llibre i a desenvolupar-los. Serien els encapçalaments dels punts i la seva explicació de la teoria del llibre de text i de la classe. En Ramon Suñé sempre fa la seva introducció.
Exemple: 1.1 La llei moral dins teu, jo vaig parlar dels imperatius i dels manaments de Kant. Que vaig resumir amb l’autonomia moral i l’heteronomia moral.
A.    De la pàgina 170. “És” (is) no implica “ha de ser” (ought) i la fal·làcia naturalista. Una explicació és dir lo que passa, allò que és i això no implica res sobre com hauria de ser. Els autors son D. Hume i G. Moore.

B.     Les neurones mirall són i els models sobre el “pathos”, que és i que significa i els models d’empatia. https://www.pensament.com/filoxarxa/filoxarxa/etic210h.htm


C.     Emocions socials i moralitat. Ho hem fet via Charles Darwin i les seves teories (hipòtesi) sobre la moral; les diverses situacions o estadis. Quatre estadis; pàgina 173.
D.    Conductes d’animals socials i moralitat humana. Els diferents nivells de motivació: individualista, egoista, altruisme recíproc i l’altruisme genuí.
E.     Normes morals i grups socials. Pàgina 176-181.
Tipus de normes existents: permisos, manaments i prohibicions.


F.      Models diversos de la consciència moral. Tema de reflexió general no molt important.


G.    3.5 Gramàtica moral i l’aportació de Marc D. Hauser.
Petita biografia i resum d’aquest autor que vol establir diversos models, com la gramàtica universal i els sistemes morals.

2.2  Models d’exercicis fets a classe. Activitat número 9, pàg 175; activitat 13, del text, pàgina 177 i el exercici 18, de la pàgina 179.
2.3   Idees i conceptes per a explicar i desenvolupar. Petit glossari de termes que hem anat fent entre la classe, el text i la filoxarxa. Exemples: Codis morals, Motivacions humanes.

Comentaris

Entrades populars