Examen 8 de novembre
Hem posat la data d'examen:
Dimecres, 8 de novembre de 2017. Hora i lloc a la
classe.
Tema 7, meitat programa. De la pàgina 167 a la pàgina
181. Punts:
1. Viure legalment amb els altres.
2. Emocions socials i moralitat.
3. Normes morals i grups socials.
Com ho farem? Estudiant. Què estudiarem? 1. Llibre de
text i teoria. 2. Ajut de la Filoxarxa; i 3 els apunts de classe, tres camins.
Informació penjada al bloc.
Models de preguntes:
1. Preguntes sobre l’eix de la història
de la Filosofia. Algun autor i la seva teoria.
2. Models d’exercicis:
2.1 Preguntes teòriques i d’enunciats
dels que surten al llibre i a desenvolupar-los. Serien els encapçalaments dels
punts i la seva explicació de la teoria del llibre de text i de la classe. En
Ramon Suñé sempre fa la seva introducció.
Exemple: 1.1 La llei moral dins teu,
jo vaig parlar dels imperatius i dels manaments de Kant. Que vaig resumir amb
l’autonomia moral i l’heteronomia moral.
A. De la pàgina 170. “És” (is) no implica “ha de ser” (ought) i la fal·làcia naturalista. Una
explicació és dir lo que passa, allò que és i això no implica res sobre com
hauria de ser. Els autors son D. Hume i G. Moore.
B. Les neurones mirall són i els models
sobre el “pathos”, que és i que significa i els models d’empatia. https://www.pensament.com/filoxarxa/filoxarxa/etic210h.htm
C. Emocions socials i moralitat. Ho hem
fet via Charles Darwin i les seves teories (hipòtesi) sobre la moral; les
diverses situacions o estadis. Quatre estadis; pàgina 173.
D. Conductes d’animals socials i
moralitat humana. Els diferents nivells de motivació: individualista, egoista,
altruisme recíproc i l’altruisme genuí.
E. Normes morals i grups socials.
Pàgina 176-181.
Tipus de normes existents: permisos,
manaments i prohibicions.
F. Models diversos de la consciència
moral. Tema de reflexió general no molt important.
G. 3.5 Gramàtica moral i l’aportació de
Marc D. Hauser.
Petita biografia i resum d’aquest
autor que vol establir diversos models, com la gramàtica universal i els
sistemes morals.
2.2 Models d’exercicis fets a classe.
Activitat número 9, pàg 175; activitat 13, del text, pàgina 177 i el exercici
18, de la pàgina 179.
2.3 Idees i conceptes per a explicar i desenvolupar. Petit glossari de termes que hem anat fent entre la classe, el text i la filoxarxa. Exemples: Codis morals, Motivacions humanes.
Comentaris