Global del mes de juny.
Us envio el global del mes de Juny.
A estudiar i la data i hora i lloc.
1r doc dilluns 15 de juny de
2015: Primer de Batxillerat D.
Tot a Recuperar: 8
Alumnes.
1r i 3r Trim. 6.
Alumnes.
3r
Trim: 2.
Alumnes.
1r doc dilluns 15 de juny de
2015: 1r Batxillerat C.
Supesos JUNY: 11 u- Alumnes.
- Tot: 5 Units.
- 1n i 3er TR: 5
- 1 Unitat: 3er Trim
Tot a Recuperar: 5
1r i 3r Trim. 5
3r Trim:1
1r Trimestre: Tema 1 i
Tema 3.
2n Trimestre: Lògica
formal i informal. Tema 6. La classificació de les ciències; pàg
78; punt 1.3, de la classificació de les ciències.
3r Trimestre: Tema 9 i
Tema 11.
Dia i lloc d’examen:
Dia: dilluns 15 de juny.
Lloc: 1r Batx C. PN. 3.7
Hora: 09:15 – 10:35
Estructua model de
l’examen igualment:
Tres (3) punts un text de
qualsevol dels anteriors temes:
Examen de tota la matèria,
tota l’assignatura.
“Un dels casos més interessants de la vida en estat salvatge ha
estat el de les nenes hindús que l’any 1920 van ser trobades dins
un cau de llops. Aparentaven unes edats d’uns vuit i dos anys –o
una mica menys-, respectivament. La més petita va morir al cap de
pocs mesos de trobar-les, però la més gran, a qui van anomenar
Kamala, va sobreviure fins al 1929, i es conserven força dades de la
seva convivència amb la societat humana.
Kamala no presentava gairebé cap dels trets que acostumen a associar
amb l’activitat humana. Tan sols sabia caminar a quatre potes, no
tenia cap altre llenguatge que uns quants udols de llops i, com
qualsevol altre animal sense domesticar, temia els homes.
Posteriorment, i com a resultat d’un ensenyament més curós i
afectiu, va anar adquirint alguns hàbits socials rudimentaris; abans
de la seva mort va aprendre a pronunciar lentament algunes paraules
senzilles, a menjar aliments humans, a vestir-se i altres coses
semblants”.
Mc Robert, R i Page, C: Sociologia.
Text C.
-
Sobre el text: [Total: 3 punts] [No inventis llegeix el text i respon.]
1.1 Identifiqueu de què parla
el text. Quina és la concepció que sobre la humanització es
defensa en el text? Idees i preguntes principals i com hi apareixen
explicades i relacionades. Posa-hi un títol. Justifica'l i fes-ne
una valoració [2 punts].
1.2 Valora i opina sobre els
diferents problemes de la socialització i els casos dels nens
salvatges i tota la seva teoria segons el text. [1 punts]
2) 1r Trimestre
[Total: 2,5 punts].
2.1 Teoria del Tema 1 o Tema
3. . [1 punt].
2.2 Preguntes tipus test:
Marca i encercla. Cada resposta negativa abaixarà la nota un (–
0,10 punts): [1 punt].
2.2.1:.
2.2.2: La filosofia continua.
2.2.3 Les dues corrents de la
filosofia
2.2.4 “No existeixen
teories universals i permanents, cada època i cultura té la seva
pròpia concepció del món”
2.3 Vocabulari: cinc (5)
conceptes que son de definició breu tres (3) o quatre (4) línies.
[0,5 punts ].
3) 2n Trimestre
[Total: 2 punts]
3.1) Fes les següents taules
de veritat. Digues si és una tautologia, una contradicció o una
indeterminació i justifica la teva resposta. [1 punt]
3.2) Teoria de lògica o de la
Classificació de les ciències. (pàg. ) [1 punt]
4) Tercer Trimestre
[Total: 2,5 punts]
4.1) Preguntes tipus test:
Marca, encercla i respon: [1 punt]. Cada resposta negativa abaixarà
la nota un (– 0,10 punts): [1 punt].
4.2.1 Parlar de Kant.
4.2.2 Pot ser considerat com
el pare de la sociologia: a) A. Comte, b) M. Weber; c) J. Comtes i d)
E. Durkheim.
4.2.3 Les ètiques
4.2.4 moral.
4.2) Teoria ètica del (1
punt)
4.3) Vocabulari: 1.Empatia, 2.
Ètiques heterònomes; 3. Utilitarisme de la regla, 4. Ètica
discursiva; 5. Darwinisme sociològic. Definició breu tres (3) o
quatre (4) línies. [0,5 punts ].
[Recomanació
general: redacta, escriu, explica i justifica les respostes, essent
més important preguntar-se i interrogar-se que les respostes sense
sentit. Has de seguir el model i les qüestions a què en fem
referència. No facis faltes, vigila la redacció i l’estil: cuida
l’ortografia i la cal·ligrafia. Deixa espais i marges al full, als
laterals i entre les preguntes]
Recuperació amb parts i/o
parcials.
Mateixa estructura i
mateixa problemàtica.
-
Text i B. Teoria.
Text de 4 punts i adequats al
trimestre o parcial, hi ha poca gent que tingui el segon parcial del
tema de la lògica.
Parcial 1r i 3r Trimestre.
Examen de Recuperació. Primer i Tercer Trimestre.
L’ètica de l’experimentació mèdica és a mig camí entre el
realisme i l’absolutisme moral, és la recerca d’un compromís
entre l’interès individual i el bé col·lectiu, el benestar dels
subjectes i els imperatius de la ciència, la llibertat individual i
la llibertat científica. Compromís que, tanmateix, pretèn de se
intransigent pel que fa respecte a les normes humanistes, la bioètica
es nega a justificar la immoralitat que implica l’experimentació
en l’home en nom del fi superior que és la futura millora de la
salut. No es tracta d’acomodar-se a una doctrina del mal menor sinó
d’actuar de manera que la “immoralitat” consubstancial a
l’experimentació en l’home es torni gairebé “menyspreable”,
moralment acceptable als ulls de la persona individual, no es tracta
d’eliminar tot risc sinó de fixar fronteres al màxim de riscos
admissibles, de determinar límits al que un investigar pot proposar
al consentiment d’un altre. Sigui quin sigui l’interès científic
del projecte, en l’ordre terapèutic, els riscos admissibles no han
de superar en gravetat els riscos de l’evolució natural de la
malaltia, el balanç risc-benefici ha de ser sempre acceptable, els
malalts no han de ser utilitzat per a assajos que no concerneixen la
seva pròpia malaltia; quan els que se sotmeten a experiments són
voluntari sans, han de ser exposats només a riscos mínims.
Exigència de consentiment lliure i conscient, límit que no es pot
proposar als subjecte que participen en una investigació, fixació
d’una frontera del màxim de riscos admissible, submissió de
protocols experimentals a comitès independents especialment
designats a aquest efecte: la filosofia de la investigació és un
humanisme pragmàtic que juxtaposa fermesa del principi de respecte
de la persona i flexibilitat exigida del procés científic, es nega
a transformar l’home en conill però també a privar-se d’un
mitjà necessari per al desenvolupament del saber i la utilitat
col·lectiva.
Lipovetsky, G; El crepuscle del deure. Text: 1, pàg, 272.
1. Sobre el text: [Total: 3 punts]
[No inventis llegeix el text i respon.]
1.1 [2 punts]
1.2 2 [punts.]
2) 1r Trimestre
[Total: 3,5 punts].
2.1 Tema 1: Sobre la perspectiva moral. [1 punt].
2.2 Preguntes tipus test: Marca i encercla.
Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1
punt].
2.2.1.
2.2.2 La .
2.2.3 La paraula ètica deriva del terme
2.2.4 “La formulació de l'imperatiu categòric la devem
2.3 Tema 3: Escull un d'aquests 3 (tres) temes i relaciona. [1 punt].
2.4 Vocabulari,. [0,5 punts].
3) 3r Trimestre
[Total: 3,5 punts].
3.1 Tema 9: Sobre la perspectiva moral tracta de les accions, hàbit
i caràcter. [1 punt].
3.2 Preguntes tipus test: Marca i encercla.
Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1
punt].
2.2.1.
3.3 Tema 11: Escull un d'aquests 3 (tres)
2.4 Vocabulari,. [0,5 punts].
[Recomanació general:
redacta, escriu, explica i justifica les respostes, essent més
important preguntar-se i interrogar-se que les respostes sense
sentit. No facis faltes, vigila la redacció i l’estil: cuida
l’ortografia i la cal•ligrafia. Deixa espais i marges al full,
als laterals i entre les preguntes.]
Comentaris