Global del mes de juny.

Us envio el global del mes de Juny.

A estudiar i la data i hora i lloc.

1r doc dilluns 15 de juny de 2015: Primer de Batxillerat D.
Tot a Recuperar: 8 Alumnes.
1r i 3r Trim. 6. Alumnes.


3r Trim: 2. Alumnes.


1r doc dilluns 15 de juny de 2015: 1r Batxillerat C.
Supesos JUNY: 11 u- Alumnes.
- Tot: 5 Units.
- 1n i 3er TR: 5
- 1 Unitat: 3er Trim
Tot a Recuperar: 5

1r i 3r Trim. 5

3r Trim:1


1r Trimestre: Tema 1 i Tema 3.

2n Trimestre: Lògica formal i informal. Tema 6. La classificació de les ciències; pàg 78; punt 1.3, de la classificació de les ciències.

3r Trimestre: Tema 9 i Tema 11.

Dia i lloc d’examen:
Dia: dilluns 15 de juny.
Lloc: 1r Batx C. PN. 3.7
Hora: 09:15 – 10:35

Estructua model de l’examen igualment:

Tres (3) punts un text de qualsevol dels anteriors temes:
Examen de tota la matèria, tota l’assignatura.

“Un dels casos més interessants de la vida en estat salvatge ha estat el de les nenes hindús que l’any 1920 van ser trobades dins un cau de llops. Aparentaven unes edats d’uns vuit i dos anys –o una mica menys-, respectivament. La més petita va morir al cap de pocs mesos de trobar-les, però la més gran, a qui van anomenar Kamala, va sobreviure fins al 1929, i es conserven força dades de la seva convivència amb la societat humana.
Kamala no presentava gairebé cap dels trets que acostumen a associar amb l’activitat humana. Tan sols sabia caminar a quatre potes, no tenia cap altre llenguatge que uns quants udols de llops i, com qualsevol altre animal sense domesticar, temia els homes. Posteriorment, i com a resultat d’un ensenyament més curós i afectiu, va anar adquirint alguns hàbits socials rudimentaris; abans de la seva mort va aprendre a pronunciar lentament algunes paraules senzilles, a menjar aliments humans, a vestir-se i altres coses semblants”.
Mc Robert, R i Page, C: Sociologia. Text C.

  1. Sobre el text: [Total: 3 punts] [No inventis llegeix el text i respon.]
1.1 Identifiqueu de què parla el text. Quina és la concepció que sobre la humanització es defensa en el text? Idees i preguntes principals i com hi apareixen explicades i relacionades. Posa-hi un títol. Justifica'l i fes-ne una valoració [2 punts].
1.2 Valora i opina sobre els diferents problemes de la socialització i els casos dels nens salvatges i tota la seva teoria segons el text. [1 punts]


2) 1r Trimestre [Total: 2,5 punts].
2.1 Teoria del Tema 1 o Tema 3. . [1 punt].

2.2 Preguntes tipus test: Marca i encercla. Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1 punt].
2.2.1:.
2.2.2: La filosofia continua.
2.2.3 Les dues corrents de la filosofia
2.2.4 “No existeixen teories universals i permanents, cada època i cultura té la seva pròpia concepció del món”

2.3 Vocabulari: cinc (5) conceptes que son de definició breu tres (3) o quatre (4) línies. [0,5 punts ].

3) 2n Trimestre [Total: 2 punts]
3.1) Fes les següents taules de veritat. Digues si és una tautologia, una contradicció o una indeterminació i justifica la teva resposta. [1 punt]

3.2) Teoria de lògica o de la Classificació de les ciències. (pàg. ) [1 punt]

4) Tercer Trimestre [Total: 2,5 punts]
4.1) Preguntes tipus test: Marca, encercla i respon: [1 punt]. Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1 punt].
4.2.1 Parlar de Kant.
4.2.2 Pot ser considerat com el pare de la sociologia: a) A. Comte, b) M. Weber; c) J. Comtes i d) E. Durkheim.
4.2.3 Les ètiques
4.2.4 moral.

4.2) Teoria ètica del (1 punt)

4.3) Vocabulari: 1.Empatia, 2. Ètiques heterònomes; 3. Utilitarisme de la regla, 4. Ètica discursiva; 5. Darwinisme sociològic. Definició breu tres (3) o quatre (4) línies. [0,5 punts ].

[Recomanació general: redacta, escriu, explica i justifica les respostes, essent més important preguntar-se i interrogar-se que les respostes sense sentit. Has de seguir el model i les qüestions a què en fem referència. No facis faltes, vigila la redacció i l’estil: cuida l’ortografia i la cal·ligrafia. Deixa espais i marges al full, als laterals i entre les preguntes]



Recuperació amb parts i/o parcials.
Mateixa estructura i mateixa problemàtica.

  1. Text i B. Teoria.

Text de 4 punts i adequats al trimestre o parcial, hi ha poca gent que tingui el segon parcial del tema de la lògica.

Parcial 1r i 3r Trimestre.
Examen de Recuperació. Primer i Tercer Trimestre.

L’ètica de l’experimentació mèdica és a mig camí entre el realisme i l’absolutisme moral, és la recerca d’un compromís entre l’interès individual i el bé col·lectiu, el benestar dels subjectes i els imperatius de la ciència, la llibertat individual i la llibertat científica. Compromís que, tanmateix, pretèn de se intransigent pel que fa respecte a les normes humanistes, la bioètica es nega a justificar la immoralitat que implica l’experimentació en l’home en nom del fi superior que és la futura millora de la salut. No es tracta d’acomodar-se a una doctrina del mal menor sinó d’actuar de manera que la “immoralitat” consubstancial a l’experimentació en l’home es torni gairebé “menyspreable”, moralment acceptable als ulls de la persona individual, no es tracta d’eliminar tot risc sinó de fixar fronteres al màxim de riscos admissibles, de determinar límits al que un investigar pot proposar al consentiment d’un altre. Sigui quin sigui l’interès científic del projecte, en l’ordre terapèutic, els riscos admissibles no han de superar en gravetat els riscos de l’evolució natural de la malaltia, el balanç risc-benefici ha de ser sempre acceptable, els malalts no han de ser utilitzat per a assajos que no concerneixen la seva pròpia malaltia; quan els que se sotmeten a experiments són voluntari sans, han de ser exposats només a riscos mínims. Exigència de consentiment lliure i conscient, límit que no es pot proposar als subjecte que participen en una investigació, fixació d’una frontera del màxim de riscos admissible, submissió de protocols experimentals a comitès independents especialment designats a aquest efecte: la filosofia de la investigació és un humanisme pragmàtic que juxtaposa fermesa del principi de respecte de la persona i flexibilitat exigida del procés científic, es nega a transformar l’home en conill però també a privar-se d’un mitjà necessari per al desenvolupament del saber i la utilitat col·lectiva.
Lipovetsky, G; El crepuscle del deure. Text: 1, pàg, 272.



1. Sobre el text: [Total: 3 punts] [No inventis llegeix el text i respon.]
1.1 [2 punts]

1.2 2 [punts.]

2) 1r Trimestre [Total: 3,5 punts].
2.1 Tema 1: Sobre la perspectiva moral. [1 punt].

2.2 Preguntes tipus test: Marca i encercla.
Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1 punt].
2.2.1.
2.2.2 La .
2.2.3 La paraula ètica deriva del terme
2.2.4 “La formulació de l'imperatiu categòric la devem

2.3 Tema 3: Escull un d'aquests 3 (tres) temes i relaciona. [1 punt].

2.4 Vocabulari,. [0,5 punts].



3) 3r Trimestre [Total: 3,5 punts].
3.1 Tema 9: Sobre la perspectiva moral tracta de les accions, hàbit i caràcter. [1 punt].

3.2 Preguntes tipus test: Marca i encercla.
Cada resposta negativa abaixarà la nota un (– 0,10 punts): [1 punt].
2.2.1.

3.3 Tema 11: Escull un d'aquests 3 (tres)

2.4 Vocabulari,. [0,5 punts].





[Recomanació general: redacta, escriu, explica i justifica les respostes, essent més important preguntar-se i interrogar-se que les respostes sense sentit. No facis faltes, vigila la redacció i l’estil: cuida l’ortografia i la cal•ligrafia. Deixa espais i marges al full, als laterals i entre les preguntes.]


Comentaris

Entrades populars