Models d'exàmens.
Model Tema 11.
Sempre el model d'examen és el mateix:
Text 4 ó 5 punts.
Preguntes 5 ó 6 punts.
|
|
QUALIFICACIÓ |
|
Nom
i cognoms:
|
|
|
|
Curs: 1r
Batxillerat; grup
|
Data: juny 20 ...
|
||
Matèria/Crèdit: Filosofia i Ciutadania.
|
Full:
1.
|
“En una ampli panorama de les
ètiques contemporànies convé fer una distinció que no solament resulta
summament fecunda, sinó que, a més, ens permet entendre més bé la naturalesa de
l’ètica cívica: la distinció entre ètiques de màxims i ètiques de mínims.
Les primeres tracten de donar raó del fenomen moral en tota la seva complexitat
i, per això, entenem la moral com el disseny d’una forma de vida feliç. Es
tracta del tipus d’ètiques que tenen allò moral des d’un imperatiu hipotètic
que diria: “si vols ser feliç, aleshores has de ...”. De manera que la
pregunta: “per què ho he de fer?”, quedaria resposta per la obvietat: perquè és
la manera d’arribar a la felicitat, si hi vols arribar. Tenint en compte que
tots els homes volen ser feliços, els manaments esdevenen gairebé categòrics.
La moral cívica que s’enquadra en el context de les morals de mínims,
avui és un fet. No pas perquè els ciutadans de les democràcies pluralistes
respectin de fet els drets humans i els valors superiors de les constitucions
democràtiques. La moral no s’ha de confondre amb el que de fet passa, sinó amb
la consciència del que hauria de passar. La moral s’ocupa del que ha de ser i,
des d’aquest deure, es critica el que passa; les societats pluralistes han
arribat han arribat a una consciència moral compartida de valors com ara la
llibertat, etc... que ha conformat una consciència que ens condueix a una
“ètica cívica transnacional”.
Cortina, Adela: “Ètica i educació en valors”.
- Sobre el text: [Total: 5 punts] [No inventis llegeix el text i respon.]
- 1.1 Analitza segons: el llibre de text, la classe i el moodle. [Total: 5 punts]
2.1 Respon i
explica la teoria ètica de l’emotivisme. Autor/s, època i teoria. [3 punts]
2.2 Vocabulari: Cognitivista, estoïcisme, i
Resposta que ha de quedar clara, no pots inventar-la. Fets a classe i al llibre
de text. Recomanació 5 o 6 línees. [1 punt]
2.3 Preguntes tipus test. Respon ací mateix, cada
errada restarà - 0,10 punts. [1 punt]
1
[Recomanació general: redacta, escriu,
explica i justifica les respostes, essent més important preguntar-se i
interrogar-se que les respostes sense sentit. No facis faltes, vigila la redacció i l’estil: cuida l’ortografia i
la cal·ligrafia. Deixa espais i marges al full, als laterals i entre les
preguntes.]
Comentaris