Doc. 2 Model d'examen.

Recomanacions i sentits generals. Fixeu-vos-hi.

Es tracta dels documents i els models d’examen i les recomanacions ja fetes i les correccions ja passades a 1r Batxillerat Diürn i Nocturn. Els exàmens seran aquests, puc, com a molt, variar i canviar algunes de les preguntes ja existents. O sigui que totes les preguntes les teniu ja ficades.


15/05/2010

Hola noies i nois,

Us recordo amb la següent que farem un examen els dies pactats, divendres 21 de maig i dimarts 25 de maig per al diürn i nocturn el dimarts 25 de maig.

Examen sense apunts i amb els documents o textos o models de comentari següents: Doc. 2, doc. 3, doc. 5, doc. 7 i doc. 10. Són cinc textos d’aquest un a l’examen.

Model de prova del document 2; pàgina 198.

Títol: El doble naixement humà:

“Naixem humans però amb això no n’hi ha prou, també hem d’arribar a ser-ho (…). Tot i que n concedim a la noció d’humà cap especial rellevància moral, malgrat que acceptem que també (…) són humans i fins i tot massa humans els tirans, els assassins, els violadors brutals i els torturadors de criatures…, continua sent cert que la humanitat plena no és simplement quelcom de biològic, una determinació genètica (….). La nostra humanitat biològica necessita una confirmació posterior, alguna cosa com un segon naixement en el qual, per mitjà del nostre propi esforç i de la relació amb altres humans, es confirmi definitivament el segon (…). La possibilitat de ser humà només es realitza efectivament per mitjà dels altres, dels semblants, és a dir, d’aquells als quals el nen farà de seguida tot el possible per assemblar-se”

Savater, Fernando: El valor de educar.

1. A què es refereix l’autor amb “el doble naixement”? [2 punts] (Recomanació: reflexió, interpretació sobre què vol dir aquest concepte. Idea naixem biològicament, … naixem social? Culturalment? Com?)

2. Què creus significa arribar a ser persona? Opinió raonada i fonamentada i segons l’explicació de classe. Fes referència al text [2 punts] (Recomanació: individualista, trets i característiques de l’organització actual, relació amb la persona)

3. Si es dóna aquesta relació i la societat actua podríem parlar de llibertat. Tipus de llibertat i l’autor a classe de John Stuart Mill, segle XIX. [3 punts] (Recomanació: tipus de llibertat i també a la classe, model polític i actualitat. Segon punt i segona recomanció creadors socials, són possibles)

4. Aplica al text i a la resta de l’explicació la idea de socialització: És? Fases? Mecanismes? Agents? [3 punts] (Recomanació: Interpreta, explica i redacta segons l’expressió filosòfica).

[Recomanació general: Redacta, escriu, explica i justifica les respostes, essent més important preguntar-se i interrogar-se que la solució final. No facis faltes, cuida l’ortografia, la redacció i l’estil. Ajuda al corrector: fes bona lletra, deixa espais i marges.]

Comentaris

Entrades populars