El document definitiu i final.

Per a tots els primers de Batxillerats (Nit i Dia) i tots els grups us he donat el següent dossier de "Filosofia i Ciutadania", us adjunto el treball-examen, a realitzar a casa per a entregar ja els dies convinguts i cal entregar-ho a temps i fer-ho a mà i correctament.


Generalitat de Catalunya
Departament d’Educació
IES Sa Palomera. Blanes
Nom i cognoms:
Curs: Data:
Matèria/Crèdit:


Es tracta del document 2, de la pàgina 221. Document ampliat.

“En les accions hi ha també excés i defecte i terme mitjà. Ara, la virtut té que veure amb passions i accions, en les què hi ha l’excés i el defecte són errades i són censurades; mentre que el terme mitjà es lloat, encertat apropant-nos a la virtut. La virtut es troba entre el més (excés) i el menys (defecte-mancança); per assolir una bona virtut, aquesta ha de tenir al terme mitjà, al mig. Amb tot considerem que ens podem equivocar de diverses maneres i per diversos llocs, ara fer-ho bé i encertar i encertar-la només és possible d’una. Així com diuen els poetes: “Els homes són bons d’una manera però dolents de moltes altres i diverses”. Es, per tant, la virtut una manera de ser selectius, essent un terme mitjà, com una disposició que consisteix, en el punt mitjà just (in medio virtus) relatiu a nosaltres, que està determinat per la regla recta, tal com la determina l’home prudent. Com un equilibri (harmonia) entre dos vicis, un per massa i un per poc, o per no arribar, un un cas, i per sobrepassar en l’altre.
Amb tot hi ha accions que sempre són radicalment dolentes l’enveja, l’acte de robar, l’homicidi i totes aquestes són sempre dolentes, amb aquestes sempre ens equivocarem”.
Aristòtil: Ètica Nicomaquea. 1106b-30 – 1107a

1. Explicar breument les idees principals del text, i com hi estan relacionades. (3 punts) [Recomanació: idees principals i enllaç i explicació sobre el text].

2. Explicar breument la figura d’Aristòtil i la seva posició i postura i perspectiva sobre la ètica. Des de la perspectiva de classe i des de la bibliografia.(1 punt). [La recomanació són 10-15 línies. La Bibliografia pot ser la de la xarxa; http://www.pensament.com/filoxarxa; o qualsevol altra; de llibres sobre la Història de la Filosofia, el de segon de Batxillerat o El món de Sofia de Jostein Gaarder].

3. Explicar les raons filosòfiques i de saber estar i saber conviure i comportar-se per a conviure amb els altres. Què vol dir aquesta idea del “terme mitjà” (3 punts) [Recomanació:Diferents formes de fer el que és bo?].

4. Comparar l’explicació d’Aristòtil amb els sitemes normatius i les diverses formes d’organització d’aquests. (3 punts). [Defineix lleis i tipus, i com i on encabiríem les definicions del text].

5. Fer una relació i comparació amb el tema anterior i els temes dels drets i deures i la responsabilitat concreta i adquirida. (3 punts) [Recomanació: Empra conceptes filosòfics i d’una manera clara, ordenada i neta articula la idea d’obediència i responsabilitat i deures].

[Recomanació fes bona lletra; o sigui cal•ligrafia i ortografia. Ajuda al corrector, deixa espais i marges. Pensa, explica i raona cadascuna de les preguntes i respostes. Escriu clarament el nom i el grup de classe i la data que teniem acordada. Presenteu els treballs a temps].

Comentaris

Entrades populars